نوشته شده توسط : یاسین بابائی

تحلیل انواع روغن سوخته در بازار جهانی

 عنوان جاذب مورد تحقیق قرار گیرد. ورمیکولیت یک ماده معدنی فلوسیلیکات آبدار است. در صورت گرم شدن انبساط قابل توجهی پیدا می کند لایه برداری زمانی اتفاق می افتد که ماده معدنی به خرید روغن سوخته اندازه کافی گرم شود و اثر آن به طور معمول در کوره های تجاری تولید شود.

 

ورمیکولیت در اثر هوازدگی یا هیدروترمال بیوتیت یا فلوگوپیت ایجاد می شود. در قزاقستان کانسار ورمیکولیت "Kulantauskoe" در منطقه Tyulkubas در منطقه قزاقستان جنوبی واقع شده است.

ورمیکولیت یک ماده معدنی برای روغن سوخته

روغن استفاده شده قبل از تصفیه تحت فیلتراسیون قرار می گیرد. این کار با استفاده از یک قیف که کاغذ صافی در آن قرار داده شده بود انجام شد و سپس یک پمپ خلاuum به فلاسک فیلتر که قیف به کمک یک درپوش لاستیکی به آن ثابت شد متصل شد. 100 میلی لیتر روغن روانکاری استفاده شده با مخلوطی از 100 میلی لیتر تولوئن ، 100 میلی لیتر 1-بوتانول و 100 میلی لیتر متانول در یک ظرف بسته مخلوط شده است.

خرید روغن

 

کل مخلوط موجود در یک لیوان بر روی همزن مغناطیسی قرار گرفت و به مدت یک ساعت هم زده شد. سپس اجازه داده شد به مدت 24 ساعت بایستد. لایه روغنی سطح شفاف حاوی حلالها و روغن به منظور جدا کردن حلالها از روغن روانکاری احیا شده ، به اواپراتور دوار منتقل شد.

روغن پایه جدا شده سپس با نسبت آلومینای 1: 5 با آلومینای فعال مخلوط شد. آلومینا برای از بین بردن رنگ تیره اضافه شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و اتانول و همچنین با تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول استفاده شد.

همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول توسط نسبت حلال به روغن 1: 2 و 1: 3 کار می کرد

روغن پایه جدا شده از آب 

روغن زائد ترکیبی از محصول احتراق مانند آب ، سوخت ، گرد و غبار جاده ها ، سایش فلز و محصول اکسیداسیون است که اسیدهای آلی پیچیده و خورنده را تشکیل می دهند. گرمای نهان تبخیر مقدار نیروهای Vander Waals است که مولکول های مایع را در کنار هم نگه می دارند .

 

اندازه گیری آزمایشی مهم فرآیند تصفیه مجدد استخراج حلال به طور معمول با مقدار لجن خارج شده از روغن استفاده شده نشان داده می شود. این ممکن است به صورت حذف درصد لجن (PSR) بیان شود که جرم لجن خارج شده در گرم / 100 گرم روغن استفاده شده است.

غیرقانونی روغن موتور سوخته در جهان

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده سعی کرده است با کمپین "شما آن را می ریزید ، می نوشید" خطر آلودگی غیرقانونی روغن موتور استفاده شده را برجسته می کند. آژانس تخمین می زند که روغن استفاده شده از تنها یک تغییر معمول روغن می تواند یک میلیون گالن آب شیرین را خراب کند - تأمین سالانه 50 نفر.

EPA همچنین پیشنهاد می کند که اگر هر قطره روغن قدیمی آنها در ایستگاه های خدمات و لوله های سریع ، محل های دفن زباله ، مراکز بازیافت یا فروشگاه های قطعات خودرو جمع شود ، تعویض روغن های آمریکایی به تنهایی می توانند روغن کافی برای 50 میلیون اتومبیل را بازیافت کنند.

(موسسه نفت آمریکا (API) وب سایتی را برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن مراکز جمع آوری و بازیافت روغن موتور نگهداری می کند.)

ایستگاه های خدمات و مراکز سریع روانکاری در حال حاضر روغن استفاده شده ای را که از مشتریان پرداخت می کنند بازیافت می کنند ، اما "بازیافت" معانی مختلفی دارد.

یک مطالعه وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در سال 2005 تخمین زد که حدود 80 درصد از کل روغن جمع آوری شده برای بازیافت به عنوان سوخت صنعتی آسیاب ها ، دیگهای بخار ، کوره ها ، نیروگاه ها ، بخاری های فضایی و صنعت آسفالت سوزانده شد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله بررسی شده توسط انجمن شیمی شیمی آمریکا ، این فرآیند به زندگی موتور روغن فرسوده یک عمر دوم می بخشد ، اما همچنین انتشار قابل توجهی از فلزات سنگین مانند سرب و روی ایجاد می کند.

پروژه آزمایشی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه دهید

روغن استفاده شده قبل از تصفیه تحت فیلتراسیون

روغن استفاده شده قبل از تصفیه تحت فیلتراسیون قرار می گیرد. این کار با استفاده از یک قیف که کاغذ صافی در آن قرار داده شده بود انجام شد و سپس یک پمپ خلاuum به فلاسک فیلتر که قیف به کمک یک درپوش لاستیکی به آن ثابت شد متصل شد. 100 میلی لیتر روغن روانکاری استفاده شده با مخلوطی از 100 میلی لیتر تولوئن ، 100 میلی لیتر 1-بوتانول و 100 میلی لیتر متانول در یک ظرف بسته مخلوط شده است.

کل مخلوط موجود در یک لیوان بر روی همزن مغناطیسی قرار گرفت و به مدت یک ساعت هم زده شد. سپس اجازه داده شد به مدت 24 ساعت بایستد. لایه روغنی سطح شفاف حاوی حلالها و روغن به منظور جدا کردن حلالها از روغن روانکاری احیا شده ، به اواپراتور دوار منتقل شد.

روغن پایه جدا شده سپس با نسبت آلومینای 1: 5 با آلومینای فعال مخلوط شد. آلومینا برای از بین بردن رنگ تیره خریدار روغن سوخته اضافه شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و اتانول و همچنین با تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول استفاده شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول توسط نسبت حلال به روغن 1: 2 و 1: 3 کار می کرد

روغن زائد ترکیبی از محصول احتراق مانند آب ، سوخت ، گرد و غبار جاده ها ، سایش فلز و محصول اکسیداسیون است که اسیدهای آلی پیچیده و خورنده را تشکیل می دهند. گرمای نهان تبخیر مقدار نیروهای Vander Waals است که مولکول های مایع را در کنار هم نگه می دارند 

اندازه گیری آزمایشی مهم فرآیند تصفیه مجدد استخراج حلال به طور معمول با مقدار لجن خارج شده از روغن استفاده شده نشان داده می شود. این ممکن است به صورت حذف درصد لجن (PSR) بیان شود که جرم لجن خارج شده در گرم / 100 گرم روغن استفاده شده است.

 روغن سوخته و مسائل مربوطه در اقتصاد

نتایج به وضوح نشان می دهد که افزودن بشقاب پرنده در اتصال دهنده های TLA و TPB منجر به کاهش مقاومت در برابر پوسیدگی (کاهش مقادیر G * / sinδ) ترکیبات حاصل می شود.

TLA و TPB اصلاح نشده در مقایسه با مخلوط های اصلاح شده یوفو ، ویژگی های مقاومت در برابر فرسایش را به نمایش گذاشته اند. برتری TLA و مخلوط های UFO-TLA آن دوباره مشهود بود زیرا مقادیر G * / sinδ (مقاومت در برابر خراشیدن) به طور قابل توجهی بالاتر از مخلوط TPB و UFO-TPB بود.

تفاوت بین خصوصیات رئولوژیکی مشاهده شده برای مخلوط TLA و TPB شواهد موثقی را برای مطالعات قبلی ارائه می دهد که در آن نشان داده شده است که تأثیر مواد افزودنی بر خصوصیات رئولوژیکی مواد آسفالتی از منابع مختلف قابل تعمیم نیست و باید به طور مستقل مورد بررسی قرار گیرد

زیرا وجود دارد رابطه اثبات شده واضحی بین تفاوت در کیفیت آسفالت (ترکیبات مختلف) از منابع مختلف و کیفیت عملکرد حاصل از اتصال دهنده ها وجود دارد. مواد آسفالتی با مشخصات مشابه اغلب می توانند سنگ فرش هایی با خصوصیات مختلف فیزیکی ، عملکرد و قابلیت سرویس دهی تولید کنند .

 

وزن مخصوص نمونه های روغن تصفیه

 

وزن مخصوص نمونه های روغن تصفیه شده توسط هیدرومتر دیجیتال Thermo-Hygro مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. وزن مخصوص روغن موتور تازه 0.90 بود ، در حالی که وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده 0.93 بود.

نتیجه وزن مخصوص تیمار استخراج با حلال کامپوزیت 0.88 ، وزن مخصوص تیمار استخراج با یک حلال منفرد 0.858 و وزن مخصوص تیمار اسید 0.909 است که در شکل 3 نشان داده شده است.

ما دریافتیم که مقدار وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده بیشتر به روغن بازیافتی با روش های مختلف اختصاص دارد. بسته به ماهیت و نوع آلودگی ها می تواند کمتر یا بیشتر از روغن موتور تازه باشد .

 


گرانروی جنبشی روغن موتور استفاده شده می تواند به دلیل اکسیداسیون یا آلودگی افزایش یابد ، در حالی که ممکن است به دلیل رقت با سوخت های سبک (گازوئیل یا بنزین) نیز کاهش یابد .

گرانروی روغن روغن تازه 90 cP ، روغن موتور استفاده شده 120 cP است که وجود آلودگی در روغن موتور استفاده شده را نشان می دهد ، جایی که مقادیر ویسکوزیته روغن موتور تصفیه شده با روش حلال کامپوزیت ، روش حلال منفرد و روش تصفیه اسید 94 cp ، به ترتیب 98 cP و 92 cP.

شکل 4 نشان می دهد که روغن استفاده شده به دلیل آلودگی از گرانروی بالایی برخوردار است. روش اسید درمانی نسبت به سایرین مزیت دارد.

تصفیه مجدد روغن دست دوم فرآیند بازیابی روغن استفاده شده 

روغن صنعتی و اتومبیل دست دوم در پالایشگاه های مجدد بازیافت می شود. روغن مورد استفاده ابتدا برای تعیین مناسب بودن برای تصفیه مجدد آزمایش می شود و پس از آن آبگیری می شود و قبل از انتشار در محیط ، مقطر آب تصفیه می شود.

کمبود آب همچنین سوخت سبک باقیمانده را که می تواند برای تأمین انرژی پالایشگاه استفاده شود ، از بین می برد و علاوه بر این اتیلن گلیکول را برای استفاده مجدد در ضد یخ بازیافت شده ضبط می کند.

در مرحله بعد ، سوخت صنعتی از روغن استفاده شده جدا شده و سپس تقطیر با خلا ، برش روغن (یعنی کسری که برای استفاده مجدد به عنوان روغن روان کننده مناسب است) را از بین می برد و یک روغن سنگین حاوی مواد افزودنی روغن استفاده شده و سایر محصولات جانبی مانند مواد افزودنی آسفالت را از بین می برد .

جداسازی نهایی روغن ، یا تقسیم ، روغن را به سه درجه روغن مختلف تقسیم می کند: روان کننده های ویسکوزیته سبک مناسب برای کاربردهای روانکاری عمومی ، روان کننده های با ویسکوزیته کم برای کاربردهای خودرو و صنعتی و روان کننده های ویسکوزیته بالا برای کاربردهای سنگین. از روغن تولید شده در این مرحله به عنوان روغن پایه تصفیه شده مجدد (RRBL) یاد می شود.

https://motoroilcenter.ir



:: برچسب‌ها: روغن , روغن سوخته , تصفیه روغن سوخته , دستگاه تصفیه روغن سوخته , دستگاه تصفیه روغن سوخته موتور , تصفیه روغن کارکرده , روغن کارکرده , دستگاه تصفیه ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

سید سولفوریک به علاوه سفید کننده زمین. هر دو فرآیند مقادیر قابل توجهی از بقایا را تولید می کند ، مانند لجن حاصل از رسوب ، تار اسید ، کیک فیلتر از خاک سفید کننده و فاضلاب ، که حاوی فلزات سنگین با غلظت بالا یا اسید سولفوریک (در محدوده 17 w وزنی بر وزن) است. در روش اول ، برخی از منابع [4] حاکی از حدود 200 تن تولید محصولات جانبی مضر برای محیط زیست ، در مقابل هر 1000 تن روغن استفاده شده فرآوری شده است. تارهای اسیدی در کوره های دوار یا کوره های دیگر سوزانده می شدند [1]. بنابراین ، برخی فرایندهای مدرن باید آنها را جایگزین کنند. یکی از بهترین موارد هیدروتراپی است. روش مورد استفاده تیم ما شامل مراحل زیر است: 1- گرم کردن روغن مصرفی برای جدا کردن ترکیبات آب و نور 2- تقطیر با خلا برای جداسازی روغن گاز ، روغن پایه و مانده تقطیر 3- عبور روغن پایه از طریق یک بستر محافظ ، برای از بین بردن اجزای متصل کننده بستر کاتالیزور 4- تصفیه آب از روغن پایه به دست آمده آخرین مرحله با هدف حذف یا کاهش اسیدهای آلی ، کلر ، گوگرد یا نیتروژن ، فلزات (و متالوئیدها) ترکیبات تحت تصفیه شدید آب است شرایط همچنین ، بسیاری از مواد معطر و سایر اشباع نشده (که با مراحل قبلی از بین نرفته بودند) در سطح پایین قابل قبولی اشباع شده اند. این نه تنها کیفیت آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد ، بلکه باعث کاهش تبخیر (افت) آن در موتورها می شود. مخصوص روغنهای چند درجه ای روغن [5]. شیمی هیدروتراپی روغن lube با برش های سبک و متوسط ​​نفت متفاوت است. هدف اصلی تصفیه روغن پایه روغن باکره (قبل از استفاده) کنترل ثبات رنگ آن است. بنابراین ، ترکیبات قطبی (حاوی اکسیژن ، اشباع نشده و غیره) که باعث ایجاد قهوه ای در روغن روان می شوند و همچنین این رنگ را ناپایدار می کنند ، با دمای پایین - هیدروژناسیون با شدت کم از بین می روند [6]. در شرایط شدیدتر (فشارها و دما بالاتر) نیتروژن و گوگرد از بین می رود (به عنوان NH3 و H2S) و مواد معطر اشباع می شوند [1]. این فرآیند دارای مزایای بسیاری است: تولید روغن روان کننده شاخص ویسکوزیته بالا با رنگ خوب و پایدار و مقاومت در برابر اکسیداسیون چاه. هنوز کم یا بدون دور انداختن در عین حال ، خوراک بی کیفیت مصرف می کند. جنبه مهم دیگر این روش این است که تمام محصولات هیدروکربنی آن کاربردهای خوبی دارند. به عبارت دیگر ، بازیافت محصول بدون دفع (یا بسیار کم) زیاد است. سایر محصولات هیدروکربوری عبارتند از: برش های سبک می توانند به عنوان سوخت در خود نیروگاه استفاده شوند. روغن گاز ممکن است پس از مخلوط شدن با روغن گاز گرم کننده مصرف شود. باقیمانده تقطیر را می توان با قیر مخلوط کرده و به عنوان آسفالت روسازی مصرف کرد ، زیرا خصوصیات رئولوژیکی آن را بسیار بالا می برد. همچنین ، می توان از آن به عنوان ضد H غلیظ استفاده کرد. Bridjanian، M. Sattarin / Petroleum & Coal 48 (1) 40-43 (2006) 41
 پوشش مایع خوردگی ، برای قاب وسایل نقلیه. علاوه بر این ، برخی از کاربردها در صنایع ذوب فلزات است. تجهیزات و روش آزمایشی در این تحقیق تجربی ، از کاتالیزور ترک خوردگی هیدروکراکینگ تقطیر میانی (HC - 102) استفاده شد (به عنوان مثال ، بارها بازسازی شده و آماده دور ریختن است). بنابراین ، می توان منافع اقتصادی را برای پالایشگاه هایی که چنین گیاهانی دارند افزایش داد. اما مسلماً ، برای سایر پالایشگاه ها باید به جای آن از کاتالیزور تازه روغن روانکاری روغن (به عنوان مثال DN-190 یا C-411) استفاده شود. شرایط عملیاتی مورد استفاده عبارت بودند از: دما: 250 - 370 درجه سانتیگراد فشار: 60-73 بار (گیج) سرعت مایع ساعتی: خلوص 1 - 2.3 H2: 70٪ مول (دقیقه) دستگاه 60 سانتی گراد است. راکتور تصفیه آب با فشار بالا (شکل 1). در این آزمایش راکتور ، هنگام استفاده از کاتالیزور مصرف شده ، باید یک فرآیند آماده سازی ویژه (جوان سازی) بر روی آن انجام شود. در ابتدا کاتالیزور توسط نفتا در ظرف (مجهز به میکسر مکانیکی) شسته می شود تا هیدروکربن های سطح آن تمیز شود. سپس ، آن را به مدت 24 ساعت در فر با دمای 120 درجه سانتیگراد خشک می کنیم. در این مرحله ، کاتالیزور توسط 0.1 محلول نرمال اسید استیک به مدت 3 ساعت شسته می شود ، تا فلزات مزاحم را که قبلاً روی کاتالیزور خراب شده رسوب داده اند از بین ببرد (به دلیل مقدار کمی این فلزات در سرویس ترک خوردگی). پس از این مرحله ، با استفاده از جریان مداوم هوا ، دککینگ در کوره برقی استوانه ای انجام می شود. دما باید در 425 درجه سانتیگراد و به مدت 5 ساعت حفظ شود. اکنون ، یک مرحله قبل از سولفیداسیون باید روی آن انجام شود. پس از بارگذاری کاتالیزور در 60 c.c. راکتور ، فشار 30 بار و جریان هیدروژن 12 لیتر در ساعت در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 4 ساعت از طریق آن عبور می کند. سپس ، روغن گاز هیدروکرکر (حاوی 1 تا 2 درصد وزنی دی متیل دی سولفید) به راکتور تزریق می شود و دما طی 5 ساعت دیگر به تدریج به 260 درجه سانتیگراد و سپس به 310 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. پس از 12 ساعت ماندن در این شرایط ، مرحله قبل از سولفیداسیون به پایان می رسد. سپس مرحله سولفیداسیون با تزریق روغن گاز هیدروکرکر (حاوی 1 تا 2 درصد وزنی دی متیل دی سولفید) در دمای 340 درجه سانتیگراد و به میزان 12 میلی لیتر در ساعت انجام می شود. این شرایط به مدت 12 ساعت حفظ می شود و کاتالیزور مورد نیاز را به ما می دهد. جدول نتایج (1)

استاندارد مورد انتظار برای برخی روغنهای روغن را نشان می دهد. جدول (2) روغن تصفیه شده مجدد به دست آمده با روش ما و مشخصات روغن پایه SAE 30 را مقایسه می کند. به منظور کسب اطمینان بیشتر در مورد حذف PCB در این روش ، مطالعات شدیدی انجام شد. از آنجا که اندازه گیری مستقیم PCB آسان نیست ، از یک روش غیر مستقیم استفاده شد. در واقع ، مقدار کلر روغن تصفیه شده مجدد انجام شد. بدیهی است که کل کل موجود در روغن تصفیه شده جدید لزوماً نشان دهنده وجود PCB در آن نیست. بنابراین ، روش فوق با توجه به وجود PCB یک روش قابل قبول است. جدول (3) نتایج را نشان می دهد. H. Bridjanian، M. Sattarin / Petroleum & Coal 48 (1) 40-43 (2006) 42



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

روغن استفاده شده و سایر محصولات جانبی مانند مواد افزودنی آسفالت را از بین می برد . برش لوب بعدی برای از بین بردن پلیمرهای باقیمانده و سایر ترکیبات شیمیایی ، هیدروژناسیون کاتالیستی یا هیدروژناسیون کاتالیزوری انجام می شود و برای پایداری بیشتر زنجیره های کربن اشباع شده با هیدروژن را اشباع می کند.

 

جداسازی نهایی روغن ، یا تقسیم ، روغن را به سه درجه روغن مختلف تقسیم می کند: روان کننده های ویسکوزیته سبک مناسب برای کاربردهای روانکاری عمومی ، روان کننده های با ویسکوزیته کم برای کاربردهای خودرو و صنعتی و روان کننده های ویسکوزیته بالا برای کاربردهای سنگین. از روغن تولید شده در این مرحله به عنوان روغن پایه تصفیه شده مجدد (RRBL) یاد می شود.

 

مرحله آخر ترکیب مواد افزودنی در این سه درجه فرآورده های روغنی برای تولید محصولات نهایی با مواد شوینده و ضد اصطکاک مناسب است. سپس هر محصول مجدداً از نظر کیفیت و خلوص قبل از عرضه برای فروش در معرض آزمایش قرار می گیرد. [6] [7] [8]

 

اما نمی توانید به سادگی این نسبت ها را مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که تصفیه از نفت خام بسیار ناکارآمد است. پالایش نفت خام مقدار زیادی سوخت تولید می کند. در زیر مقایسه تصفیه از روغن موتور استفاده شده و پالایش از نفت خام است.

تایج نشان داد که δ به طور کلی برای ترکیبات TPB و UFO-TPB بالاتر است که نشان می دهد این ترکیبات خاصیت کشسانی کمتری دارند. مشاهده اینکه δ برای TPB اصلاح نشده تقریباً 90 درجه بود نشان داد که ماده تقریباً مانند یک مایع چسبناک رفتار می کند. از طرف دیگر ، ترکیبات TLA و UFO-TLA دارای مقادیر قابل توجهی پایین تر از δ بودند که نشان می دهد این ترکیبات به طور قابل توجهی کشش بیشتری دارند. مقادیر نسبتاً بالاتر G * و مقادیر پایین تر δ برای چسب بر پایه TLA (نسبتاً سفت تر و کشدارتر) ، شواهد رئولوژیکی را تأیید می کند که کیفیت برتر جهانی TLA و استفاده متعاقب آن را به عنوان افزودنی برای بهبود خواص قیر پالایشگاه دیگر تأیید می کند. از جمله TLA (Widyatmoko و Elliott 2008). اثر افزایش غلظت ماده افزودنی بشقاب پرنده در TLA منجر به کاهش کلی کشش مخلوط های نشان داده شده با افزایش δ می شود. اثر افزایش غلظت ماده افزودنی بشقاب پرنده در TPB منجر به کاهش قابل توجهی در δ در سطح 6٪ بشقاب پرنده می شود که نشان دهنده یک ترکیب UFO الاستیک برتر است.

 

تغییر پارامتر مقاومت در برابر ترک خوردگی خستگی (G * sinδ) با افزایش غلظت UFO در TLA و TPB در فرکانس های مختلف نوسانی در 60 درجه سانتیگراد در شکل 3 نشان داده شده است.

 

شکل 3

شکل 3

تغییر پارامتر مقاومت در برابر ترک خوردگی خستگی (G * sinδ) با افزایش غلظت UFO در مخلوط TLA و TPB در فرکانس های مختلف نوسانی در 60 درجه سانتیگراد

 

تصویر در اندازه کامل

روند کاهش مقادیر G * sinδ با افزایش٪ UFO برای TLA و TPB نشان دهنده مقاومت ترک خوردگی در برابر خستگی بالاتر با افزایش م componentلفه UFO است. مخلوط های TLA و UFO-TLA مقادیر G * sinδ بالاتر (مقادیر مقاومت در برابر ترک خوردگی خستگی پایین تر) را در مقایسه با ترکیبات TPB و UFO-TPB به نمایش گذاشته اند. تغییر پارامتر مقاومت در برابر شل شدن (G * / sinδ) با افزایش غلظت UFO در ترکیبات TLA و TPB به ترتیب در سه فرکانس نوسانی در شکل 4 نشان داده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

بازیافت روغن باطله در حال تبدیل شدن به یک گزینه مناسب برای کاهش مشکلات زیست محیطی و زیست محیطی است (El-Fadel and Khoury 2001). با این حال ، کشورهای در حال توسعه به دلیل خدمات ناکافی در جمع آوری و استفاده محدود از بازیافت ، برای مدیریت صحیح روغن استفاده شده خود تلاش می کنند. کشورهای جهان سوم در این زمینه عقب هستند زیرا آنها آگاهی کمی در مورد بازیافت مواد زائد دارند ، هنوز قانون موثری تدوین نشده و هنوز آژانس های اصلی مسئول قوانین ، مقررات و قوانین اجرایی را انتخاب نکرده اند (باتاین و همکاران 2008 ، کان و دیگران 2009). پیشرفت در این منطقه حاصل شده است ، با این وجود مرکز منطقه ای بازل کنوانسیون بازل برای آموزش و انتقال فناوری برای منطقه کارائیب (BCRC - کارائیب) تمرکز اصلی جدیدی دارد که از منع شدید حرکت زباله های خطرناک از یک منطقه دور می شود. طرف دیگر ، به سمت شناخت پسماند به عنوان منبعی که می تواند توسعه اقتصادی را تحریک کرده و فرصت های شغلی جدیدی ایجاد کند ، بیشتر در میان گروه های جامعه مدنی و کارآفرینان مشاغل کوچک. این تمرکز جدید پیشگیری و به حداقل رساندن زباله را در منبع و بازیافت زباله ، استفاده مجدد و بازیافت به عنوان م downلفه های ارزش افزوده پایین دست جریان زباله تشویق می کند (برنامه تجاری منطقه ای بازل 2012). برای کاهش تأثیرات منفی دفع نامناسب بشقاب پرنده در ترینیداد و توباگو موارد زیر باید انجام شود:

 

موجودی ملی استفاده و دفع را به روز کنید

 

خط مشی را مرور کرده و قانون را برای سهولت جمع آوری ، تصفیه مجدد ، دفع و تخریب روغنهای ضایعاتی تسهیل کنید.

 

ارزیابی استراتژیک فن آوری های مناسب قابل استفاده را انجام دهید

 

پروژه آزمایشی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه دهید

2.2. روش

روغن استفاده شده قبل از تصفیه تحت فیلتراسیون قرار می گیرد. این کار با استفاده از یک قیف که کاغذ صافی در آن قرار داده شده بود انجام شد و سپس یک پمپ خلاuum به فلاسک فیلتر که قیف به کمک یک درپوش لاستیکی به آن ثابت شد متصل شد. 100 میلی لیتر روغن روانکاری استفاده شده با مخلوطی از 100 میلی لیتر تولوئن ، 100 میلی لیتر 1-بوتانول و 100 میلی لیتر متانول در یک ظرف بسته مخلوط شده است. کل مخلوط موجود در یک لیوان بر روی همزن مغناطیسی قرار گرفت و به مدت یک ساعت هم زده شد. سپس اجازه داده شد به مدت 24 ساعت بایستد. لایه روغنی سطح شفاف حاوی حلالها و روغن به منظور جدا کردن حلالها از روغن روانکاری احیا شده ، به اواپراتور دوار منتقل شد. روغن پایه جدا شده سپس با نسبت آلومینای 1: 5 با آلومینای فعال مخلوط شد. آلومینا برای از بین بردن رنگ تیره اضافه شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و اتانول و همچنین با تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول استفاده شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول توسط نسبت حلال به روغن 1: 2 و 1: 3 کار می کرد

3. نتایج و بحث

روغن زائد ترکیبی از محصول احتراق مانند آب ، سوخت ، گرد و غبار جاده ها ، سایش فلز و محصول اکسیداسیون است که اسیدهای آلی پیچیده و خورنده را تشکیل می دهند. گرمای نهان تبخیر مقدار نیروهای Vander Waals است که مولکول های مایع را در کنار هم نگه می دارند [14]. اندازه گیری آزمایشی مهم فرآیند تصفیه مجدد استخراج حلال به طور معمول با مقدار لجن خارج شده از روغن استفاده شده نشان داده می شود. این ممکن است به صورت حذف درصد لجن (PSR) بیان شود که جرم لجن خارج شده در گرم / 100 گرم روغن استفاده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

روغن استفاده شده - همانطور که از نام آن پیداست - هر روغن نفتی یا ترکیبی است که از آن استفاده شده است. در طول استفاده عادی ، ناخالصی هایی مانند خاک ، خراش فلزات ، آب یا مواد شیمیایی می توانند با روغن مخلوط شوند یا به دلیل تخریب حرارتی یا اکسیداسیون در آن تولید شوند [1]. بنابراین ، کیفیت روغن به تدریج به حدی کاهش می یابد که روغن استفاده شده باید با روغن جدید جایگزین شود. دور ریختن روغن استفاده شده در طبیعت باعث ایجاد یک آلودگی شدید خطرناک می شود. اما با بازیابی و اصلاح صحیح آن می توان مقدار زیادی محصول با ارزش بدست آورد. این مقاله یکی از بهترین روشهای تصفیه مجدد روغن استفاده شده را مورد بررسی قرار داده و مشخصات محصول آن را با مشخصات روغن پایه بکر مقایسه می کند. کلمات کلیدی: تصفیه مجدد روغن استفاده شده ، تصفیه آب ، بازیابی روغن زائد مقدمه روغن استفاده شده به عنوان روغن حاصل از روغن یا مصنوعی پس از استفاده در روغن کاری ، اهداف برش ، انتقال حرارت ، نیروی هیدرولیکی یا عایق در ترانسفورماتورهای دی الکتریک باقی مانده است (شامل موارد استفاده نشده حلالها و اتیلن گلیکول استفاده شده] [2]. دفع نادرست روغن استفاده شده محیط را تا حد زیادی آلوده می کند. به عنوان مثال ، هر حجم از آن می تواند حداقل 250000 حجم آب را آلوده کند. اعتقاد بر این است که بخش مهمی از آلودگی آب در قطب های شمالی و جنوبی زمین به دلیل سمیت زیاد و دمای بسیار پایین آب در آنجا ، تجمع این آلاینده است که باعث تصفیه بیولوژیکی آب می شود. اما با بازیابی مناسب این ماده گرانبها ، می توان یک مزیت اقتصادی قابل توجه ، صرفه جویی در حفظ محیط زیست ، مقدار زیادی از صرفه جویی در مصرف نفت را بدست آورد. یکی از کارآمدترین فرایندها برای این منظور تصفیه آب است که در مقاله حاضر به آن پرداخته شده است. پیشینه نظری در طول استفاده عادی ، ناخالصی هایی مانند آلودگی ، تراش های فلزی بسیار ریز در اثر فرسایش موتور ، آب یا مواد شیمیایی و غیره ، می توانند با روغن مخلوط شوند. همچنین ، به دلیل اکسیداسیون یا تخریب حرارتی ، ناخالصی های زیادی در روغن روان سازی ایجاد می شود ، در هنگام استفاده در احتراق داخلی. این ناخالصی ها شامل: اشباع نشده ، قطبی ، آسفالت مانند ، ترکیبات اسیدی ، آلدئیدها ، ترکیبات فنلی ، الکل ها ، محصولات غیر پایدار هیدروکربن های پلی متراکم (لثه ها ، مواد معطر چند هسته ای و غیره) است. علاوه بر این ، NOx و گاز اگزوز احتراق سوخت اسیدی را جذب می کند. این ترکیبات علاوه بر گرد و غبار ، سوخت ، مواد تخریب کننده مواد افزودنی روغن روان کننده ، مواد افزودنی سوخت و دوده به تدریج کیفیت روغن روانکاری را کاهش می دهند. علاوه بر این ، خراش های فلزی در دمای احتراق زیاد و مجاورت اکسیژن به عنوان کاتالیزور عمل می کنند و یک لجن آسفالت مانند تولید می کنند که ویسکوزیته را افزایش می دهد. روغن استفاده شده از ترانسفورماتورهای الکتریکی حاوی ماده ای بسیار خطرناک به نام PCB است. (بی فنیل پلی کلرینه). این ماده با استنشاق ، آب آشامیدنی یا جذب پوست سمی است ، به طوری که حد مجاز آن 2 ppm (میلی گرم / کیلوگرم) است [2]. این ترکیب در دمای 300-400oC تخریب شده و ترکیبی به نام دیوکسین تولید می کند که بسیار سمی و بسیار خطرناک است. بنابراین ، دفن روغنهای دست دوم
 حاوی PCB یا استفاده از آن در روسازی های جاده راه های خوبی برای دفع آن نیست [2]. دهه ها پیش ، روغن دست دوم سوخته بود ، اما اکنون این روش قابل قبول نیست ، به دلیل انتشار آلاینده های زیادی ، به ویژه خاکستر فلزات سنگین. با توجه به نکات فوق ، اهمیت فرآیندهای تصفیه مجدد روغن استفاده شده برای حفظ محیط زیست تأیید می شود. حداقل 600 تن روغن پایه روان کننده می تواند از هر 1000 تن روغن استفاده شده بازیافت شود ، در حالی که برای تولید این مقدار روغن پایه روان کننده 6000 تن روغن خام مورد نیاز است. اهمیت تصفیه مجدد روغن استفاده شده به حدی است که دولت ایالات متحده سالها پیش مجموعه مقررات مالیاتی را تهیه کرد که منجر به حداقل مالیات برای مخلوطی از 25٪ روغن تصفیه شده مجدد و 75٪ روغن پایه باکره شد [3]. تا زمانی که تصفیه مجدد به درستی انجام شود ، خواص روغن پایه تصفیه شده مجدد با ویژگی های روغن پایه بکر (مستقیماً از روغن خام تولید می شود) قابل مقایسه است. تصفیه مجدد روغن استفاده شده فرآیند جدیدی نیست ، اما برخی از نسخه های قدیمی کاربردی آن آلاینده هایی تولید می کنند که از نظر محیط زیستی کمتر از روغن استفاده شده نیستند. به طور کلی ، 3 دسته برای دفع مواد زائد روغن وجود دارد: 1- استفاده مجدد ، از جمله تصفیه مجدد 2- ترک خوردگی حرارتی 3- سوزاندن / استفاده به عنوان سوخت [1] اولین مورد بهترین است و موضوع این مطالعه است . مورد دوم - اگرچه محصولات قابل قبول (ترک خورده) تولید می کند ، اما به اندازه تصفیه مجدد نیست. مورد سوم خاکستر زیادی تولید می کند که حاوی فلزات سنگین است و محیط را آلوده می کند. در اروپا ، سه گروه از فن آوری ها را می توان نماینده روشهای بازآفرینی موجود دانست: الف) تقطیر با خلا به همراه تیمار رس ب) تقطیر با خلا به همراه تیمار شیمیایی ج) پیش تصفیه هیدروژن به همراه داربست خلاuum در این زمان ، متداول ترین دو فناوری برای تصفیه مجدد روغن استفاده شده عبارتند از: اسید سولفوریک به علاوه سفید کننده زمین و پروپان استخراج pl



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

EPA همچنین پیشنهاد می کند که اگر هر قطره روغن قدیمی آنها در ایستگاه های خدمات و لوله های سریع ، محل های دفن زباله ، مراکز بازیافت یا فروشگاه های قطعات خودرو جمع شود ، تعویض روغن های آمریکایی به تنهایی می توانند روغن کافی برای 50 میلیون اتومبیل را بازیافت کنند.

(موسسه نفت آمریکا (API) وب سایتی را برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن مراکز جمع آوری و بازیافت روغن موتور نگهداری می کند.)

ایستگاه های خدمات و مراکز سریع روانکاری در حال حاضر روغن استفاده شده ای را که از مشتریان پرداخت می کنند بازیافت می کنند ، اما "بازیافت" معانی مختلفی دارد. یک مطالعه وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در سال 2005 تخمین زد که حدود 80 درصد از کل روغن جمع آوری شده برای بازیافت به عنوان سوخت صنعتی آسیاب ها ، دیگهای بخار ، کوره ها ، نیروگاه ها ، بخاری های فضایی و صنعت آسفالت سوزانده شد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله بررسی شده توسط انجمن شیمی شیمی آمریکا ، این فرآیند به زندگی موتور روغن فرسوده یک عمر دوم می بخشد ، اما همچنین انتشار قابل توجهی از فلزات سنگین مانند سرب و روی ایجاد می کند.

جان وسلی ، مدیرعامل Wichita ، Universal Lubricants مستقر در کانزاس ، تولید کننده روغنهای تصفیه شده مجدد ECO ULTRA ، می گوید: این زباله و آلودگی غیر ضروری است ، وقتی روغن موتور استفاده شده بتواند دوباره روغن کاری موتور کند.

وی گفت: "هیچ دلیلی وجود ندارد که 200 میلیون گالن در زمین ریخته شود." "این رفتار بد مصرف کننده است و تجارت بدی است."

وسلی در مورد سوزاندن روغن بازیافت شده برای سوخت ، "بیشتر محصول آن مسیر را طی می کند اما پس از سوزاندن برای همیشه از بین می رود.

وسلی گفت: "بالاترین مقدار مجموعه روغن استفاده شده برای فرآیند تصفیه مجدد است." "به همین دلیل ما در تجارت هستیم. ما می خواهیم از نظر اکولوژیکی کار درستی انجام دهیم و انجام این کار نیز منفعت اقتصادی دارد. "

این منافع اقتصادی به شرکتهایی مانند Universal Lubricants اجازه می دهد روغنهای تصفیه شده مجددی تولید کنند که دارای گواهینامه های کیفیت موسسه نفت آمریکا و انجمن تولیدکنندگان اتومبیل آمریکا برای عملکرد در مناطقی مانند توانایی راه اندازی سرد ، کنترل زنگ زدگی ، سایش موتور و ویسکوزیته دمای بالا هستند.

این روغن ها نه تنها با همان استانداردهای روغن موتور "بکر" تایید شده اند ، بلکه قیمت خرده فروشی آنها نیز قابل مقایسه است.

روغن موتور قدیمی را به عنوان جدید خوب کنید

موتورهای احتراق داخلی از قطعات فلزی در حرکت مداوم ساخته شده اند. روغن موتور یک فیلم روان کننده و نازک لازم را ایجاد می کند تا مطمئن شوید با یکدیگر تماس ندارند. این از سایش قطعات موتور جلوگیری می کند و اصطکاک را کاهش می دهد تا آسیب گرمایی به حداقل برسد. روغن همچنین به تمیز نگه داشتن سطح موتور کمک می کند ، راه اندازی را آسان تر می کند و زنگ زدگی و خوردگی را محدود می کند.

برای تولید 2.5 کوارت (2.4 لیتر) روغن موتور تصفیه شده مجدد ، تقریباً به یک گالن (3.8 لیتر) روغن استفاده می شود و از پایه می توان برای تولید روان کننده های دیگر مانند مایع انتقال اتوماتیک یا مایع هیدرولیک نیز استفاده کرد. این بسیار کارآمدتر از تولید روغن موتور "بکر" است. آمار EPA نشان می دهد که تولید یک بشکه کامل (42 گالن / 159 لیتر) لازم است.

وسلی گفت ، برای بازیابی سهام پایه تصفیه شده مجدد فقط حدود یک سوم انرژی لازم است زیرا تولید همان مقدار سهام پایه از نفت خام انجام می شود. استفاده از انرژی کمتر به معنای تولید انتشار کربن کمتر است. و همین روغن می تواند بارها و بارها دوباره تصفیه شود.

روغن موتور دوباره تصفیه شده جریان اصلی

کوین فریک از API می گوید که روغن تصفیه شده دوباره در بازار مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: "ما فروش روغن تصفیه شده جدید را ردیابی نمی کنیم اما می گویم که قطعاً مارک های بیشتری در اینترنت وارد می شوند که ادعا می کنند مقداری [درصد] روغن تصفیه شده مجدد دارند." "جالب است که برخی از این موارد اکنون چند سالی است که وجود دارند و برخی از بازاریابان ترجیح می دهند این ادعا را در مورد محتوای تصفیه شده جدید انجام ندهند."

از آنجا که مقررات ایالات متحده نیازی به بازاریابان نداشت که محصولات معادل بکر را به عنوان تصفیه مجدد برچسب گذاری کنند ، بازاریابان از ترس تمایلی مصرف کننده به استفاده از روغن "قدیمی" پخش نکردند که آنها محصولات بازیافتی را می فروشند. اما اکنون ، شرکت ها یک مزیت بازاریابی را تشخیص داده اند.

فریک گفت: "من می گویم که به دلیل افزایش آگاهی محیطی ، به نظر می رسد در نگرش نسبت به آن تغییراتی ایجاد شده است."

ناوگان های تجاری و دولت ایالات متحده اغلب تلاش می کنند از روغن موتور تصفیه شده مجدد استفاده کنند. به گفته وزارت بازیافت و بازیافت منابع (CalRecycle) ، کالیفرنیا یک برنامه گسترده روغن تصفیه شده گسترده دارد و آژانس های ایالتی هر ساله حدود 189،890 گالن (718،811 لیتر) روغن تصفیه شده مجدد استفاده می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

روغن موتور استفاده شده را می توان به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از سازوکارها و مواد ساختاری در نظر گرفت. در پایان عمر ، مقدار قابل توجهی مواد روان کننده زباله تولید می شود که در حال حاضر یکی از اصلی ترین نوع زباله های فنی است که تأثیر بسیار منفی بر محیط - جو ، خاک و آب دارند [1].

حدود 30٪ روان کننده ها در حین کار با تجهیزات جبران ناپذیر هستند: در موتور می سوزد ، تبخیر می شود ، نشت می کند ، شسته می شود ، و غیره. قسمت باقیمانده تحت تأثیر شرایط کار تحت تغییرات شدید قرار می گیرد و باید از ماشین آلات خارج شود.

علی رغم این واقعیت که روان کننده های زباله یک خطر قابل توجه زیست محیطی را نشان می دهند ، آنها مواد ثانویه ارزشمندی هستند و باید جمع آوری و مورد استفاده قرار گیرند. این یک فرایند بسیار پیچیده از نظر سازمانی است و هنوز هم یک مشکل جدی باقی مانده است [2].

تحت پیری روغن موتور ، اکسیداسیون ضمنی ، آلودگی توسط محصولات احتراق سوخت و ناخالصی های خارجی و همچنین محصولات تجزیه مواد افزودنی در حین کار است. روغن موتور استفاده شده اغلب حاوی فلزات است (معمولاً در اثر سایش موتور یا تحمل یا گنجاندن این فلزات در مواد افزودنی روغن) ، هیدروکربنهای کلر دار و سایر ترکیبات آلی ، از جمله بسیاری از آنها به عنوان آلایندههای اولویت دار ذکر شده اند. وجود مواد آلی سمی مانند بنزن یا نفتالین معمولاً با خود فرمولاسیون روغن همراه است [3،4].

توجه به این نکته مهم است که روغن موتور فرسوده نمی شود ، پس از یک چرخه استفاده آلوده می شود. با یک فناوری تصفیه مناسب ، می توان آلاینده های اولویت دار (هیدروکربن های چنداروماتیک ، فلزات سمی ، هیدروکربن های کلره دار) را از روغن استفاده شده حذف کرد ، بنابراین روغن موتور مورد استفاده را می توان مجدداً تصفیه و به روغن پایه تبدیل کرد ، به روغن مازاد تبدیل کرد و یا به عنوان ذخیره نفت استفاده کرد. تولید

برخی از روغن های موتور استفاده شده از سطح آلودگی بالایی برخوردار هستند و این امر باعث افزایش مشکلات در عملیات و تولید محصولات جانبی خطرناک به عنوان آلاینده های ثانویه می شود. مقدار زیادی از روغن بازیافت شده برای استفاده از انرژی احتراق می شود که اغلب مشکلات آلودگی هوا را ایجاد می کند [5].

امروزه در قزاقستان هیچ سیستم متمرکز واحدی برای جمع آوری ، بازسازی یا دفع روان کننده های دست دوم ، که از نظر سازمانی و قانونی تصویب شده و نیازهای واحدی برای محصولات دریافت شده وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

میلیون بشکه چربی روان کننده از طریق موتورهای وسایل نقلیه در سراسر جهان سالانه - ایالات متحده آمریکا. تنها رانندگان سالانه حدود 1.3 میلیارد گالن روغن موتور کثیف تولید می کنند. مقدار زیادی از آن - آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) تخمین می زند 200 میلیون گالن (757،082 لیتر) - هر ساله به طور غیرقانونی تخلیه می شود. برخی از آنها "بازیافت" می شوند ، اما دارای مزایای مشکوک زیست محیطی هستند. به طور معمول به عنوان یک منبع سوخت صنعتی نسبتاً کثیف سوخته می شود.

اما گزینه دیگری نیز وجود دارد: روغن موتور به عنوان یک منبع تجدید پذیر. می توان روغن موتور استفاده شده را دوباره تصفیه کرد و آن را به کیفیت "خوب و جدید" بازگرداند. سپس می توان آن را بارها و بارها و تقریباً به همان قیمت هر چهارم روغن موتور معمولی فروخت.

به گفته تحلیلگران Kline & Company ، یک شرکت تحقیقاتی در بازار مستقر در پارسی پانی ، نیوجرسی ، در اروپا ، حدود 50 درصد روغن موتور دوباره تصفیه می شود ، به لطف مقررات مربوط به سال 1975 که در سال 2008 اصلاح شد. در آمریکای شمالی ، فقط حدود 10 تا 15 درصد روغن موتور دوباره تصفیه می شود. اما این داستان به آرامی در حال تغییر است زیرا شرکت های آمریکایی شروع به دیدن بازار جدید روغن روان کننده "سبز" کرده اند.

روغن موتور قدیمی چه اتفاقی می افتد؟

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده سعی کرده است با کمپین "شما آن را می ریزید ، می نوشید" خطر آلودگی غیرقانونی روغن موتور استفاده شده را برجسته می کند. آژانس تخمین می زند که روغن استفاده شده از تنها یک تغییر معمول روغن می تواند یک میلیون گالن آب شیرین را خراب کند - تأمین سالانه 50 نفر.

EPA همچنین پیشنهاد می کند که اگر هر قطره روغن قدیمی آنها در ایستگاه های خدمات و لوله های سریع ، محل های دفن زباله ، مراکز بازیافت یا فروشگاه های قطعات خودرو جمع شود ، تعویض روغن های آمریکایی به تنهایی می توانند روغن کافی برای 50 میلیون اتومبیل را بازیافت کنند.

(موسسه نفت آمریکا (API) وب سایتی را برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن مراکز جمع آوری و بازیافت روغن موتور نگهداری می کند.)

ایستگاه های خدمات و مراکز سریع روانکاری در حال حاضر روغن استفاده شده ای را که از مشتریان پرداخت می کنند بازیافت می کنند ، اما "بازیافت" معانی مختلفی دارد. یک مطالعه وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در سال 2005 تخمین زد که حدود 80 درصد از کل روغن جمع آوری شده برای بازیافت به عنوان سوخت صنعتی آسیاب ها ، دیگهای بخار ، کوره ها ، نیروگاه ها ، بخاری های فضایی و صنعت آسفالت سوزانده شد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله بررسی شده توسط انجمن شیمی شیمی آمریکا ، این فرآیند به زندگی موتور روغن فرسوده یک عمر دوم می بخشد ، اما همچنین انتشار قابل توجهی از فلزات سنگین مانند سرب و روی ایجاد می کند.

جان وسلی ، مدیرعامل Wichita ، Universal Lubricants مستقر در کانزاس ، تولید کننده روغنهای تصفیه شده مجدد ECO ULTRA ، می گوید: این زباله و آلودگی غیر ضروری است ، وقتی روغن موتور استفاده شده بتواند دوباره روغن کاری موتور کند.

وی گفت: "هیچ دلیلی وجود ندارد كه 200 میلیون گالن در زمین ریخته شود." "این رفتار بد مصرف کننده است و تجارت بدی است."

وسلی در مورد سوزاندن روغن بازیافت شده برای سوخت ، "بیشتر محصول آن مسیر را طی می کند اما پس از سوزاندن برای همیشه از بین می رود.

وسلی گفت: "بالاترین مقدار مجموعه روغن استفاده شده برای فرآیند تصفیه مجدد است." "به همین دلیل ما در تجارت هستیم. ما می خواهیم از نظر اکولوژیکی کار درستی انجام دهیم و انجام این کار نیز منفعت اقتصادی دارد. "

این منافع اقتصادی به شرکتهایی مانند Universal Lubricants اجازه می دهد روغنهای تصفیه شده مجددی تولید کنند که دارای گواهینامه های کیفیت موسسه نفت آمریکا و انجمن تولیدکنندگان اتومبیل آمریکا برای عملکرد در مناطقی مانند توانایی راه اندازی سرد ، کنترل زنگ زدگی ، سایش موتور و ویسکوزیته دمای بالا هستند.

این روغن ها نه تنها با همان استانداردهای روغن موتور "بکر" تایید شده اند ، بلکه قیمت خرده فروشی آنها نیز قابل مقایسه است.

روغن موتور قدیمی را به عنوان جدید خوب کنید

موتورهای احتراق داخلی از قطعات فلزی در حرکت مداوم ساخته شده اند. روغن موتور یک فیلم روان کننده و نازک لازم را ایجاد می کند تا مطمئن شوید با یکدیگر تماس ندارند. این از سایش قطعات موتور جلوگیری می کند و اصطکاک را کاهش می دهد تا آسیب گرمایی به حداقل برسد. روغن همچنین به تمیز نگه داشتن سطح موتور کمک می کند ، راه اندازی را آسان تر می کند و زنگ زدگی و خوردگی را محدود می کند.

روغن محصولات فرعی احتراق شامل کربن ، دوده و فلزات سنگین حاصل از سایش موتور را می گیرد. وقتی اینها با گذشت زمان در روغن جمع می شوند ، اثربخشی آن را کاهش می دهند. روغن همچنین حاوی مواد افزودنی شیمیایی تقویت کننده عملکرد است که تا 15 درصد از حجم کل آن را تشکیل می دهد. این مواد افزودنی با فرسایش تخلیه می شوند ، بنابراین فرآیندهایی که مانع آن می شوند ، مانند خوردگی یا مخلوط شدن لجن و تشکیل روغن و آب ، در صورت استفاده طولانی مدت از روغن مشکل ساز می شوند.

اما خصوصیات فیزیکی روغن موتور تخریب نمی شود. تصفیه مجدد از روش تقطیر خلا vac برای از بین بردن آلاینده هایی مانند سوخت ، آب یا خاک از روغن استفاده شده برای تولید "روغن پایه" جدید استفاده می کند. سپس روغن پایه با کوکتل تازه ای از مواد افزودنی مانند مواد پخش کننده ، شوینده ها و مواد شیمیایی ضد کف تشکیل می شود تا روغن به اثر اولیه خود برگردد.

برای تولید 2.5 لیتر (2.4 لیتر) روغن موتور تصفیه شده مجدد ، حدود یک گالن (3.8 لیتر) روغن استفاده می شود و از پایه پایه می توان برای تولید روغن روان کننده دیگر نیز استفاده کرد



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد